|
|
|
|
|
|
|
|
Ajajien oikeusturvalautakunta |
|
|
|
|
|
Sir Paco Aucon DNF |
|
|
Hyvät tallipäällikköt sekä ajajat,
MFIAn puheenjohtajan ollessa jäävi – vedoten hänen läheiseen sukulaisuusuhteeseensa ajaja Sir Paco Auccoon – ajajien oikeusturvalautakunta puuttuu tilanteeseen.
Paco Aucon kisa-auton vaihto tapahtui varikon jälkeisellä ulostulokierroksella ennen lähtövalojen sammumista eli kisan varsinaista käynnistymistä. Ajajaneuvoston tuomio oli selvä DNF ja nopeimman kierroksen pisteen huomiotta jättäminen vedoten nykyisiin sääntöihin.
Kuitenkin 23.8.2015 vahvistetut Kart-Keket säännöt kertovat seuraavaa:
"Keskeytyksestä aina 0 pistettä riippumatta finaalista. Tämä on siis voimassa vaikka olisi noussut 3 finaalin kisassa. Kilpailun aikana auton vaihto sallittu mutta tuloksena 0 pistettä, aika-ajossa sallittu vain teknisen vian takia."
Kisan alkamisen määritelmä puuttuu säännöistä. Oikeusturvalautakunta ehdottaa ajajaneuvoston äänestystä, jotta ratapäätös 12.9.2015 saataisiin ratifioitua tai kumottua. Kirjataan äänestyksen päätös sääntöihin asian selvyyden vuoksi.
Äänestä vain 1 tai 2. Yksi ääni per kuljettaja. Enemmistön päätös astuu välittömästi voimaan.
Vaihtoehto 1:
- ajaneuvoston ratapäätös 12.9.2015 Kaanaassa säilyy voimassa (Sir Paco DNF)
- sääntöihin kirjataan kisafinaalin sääntöineen aina alkavan varikolta ulos ajettaessa
- lisätään maininta kisan nopeimman kierroksen menetyksestä yo. tapauksessa
Vaihtoehto 2:
- Sir Paco Aucon pisteet ja nopein kierros palautetaan
- sääntöihin kirjataan kisafinaalin aina alkavan lähtövaloista
Ajajien oikeusturvalautakunnan puolesta,
Timos Kekepopoulos
|
|
|
|
|