kisaraportti
 
 
FK-Keskus ulkorata, 8.6.2002. Kart-Keket Championships 2001-2002
Wurray Mulkker
7. GP FK-Keskus, TALLINNA

A-FINAALI

Jules Duckshead ( Rectum Racing )
Jules Duckshead vastasi viikonlopun suurimmasta paukusta saavuttamalla Rectum Racingille sen historian ensimmäisen voiton. Tapa millä voitto tuli, ei jätä selittelyille varaa sillä nelosruudusta lähteneen Ducksheadin tieltä saivat vuoronperää väistyä Velpert Bull, Allu Boreeto ja sarjassa näytöstyyliin hillunnut Tim Lemix jonka Rectum-mies ohitti upeasti täyteen varatun pääkatsomon harottavina vellovien silmien alla. Ykköstilan arvoa nostaa suuresti myös se tosiseikka, että JD:llä on pitkä parta ja hän on vasta viides Kart-Keket osakilpailun voittannut kuljettaja ja heti rookiekaudellaan!

Jario Hanaan ( Team Auto Pippel )
Aika-ajoissa säälittävästi epäonnistunnut Team Auto Pippel ( sijat 8 & 18 ) onnistui sentään Hanaanin auton kisasäädöissä sillä mies esitti noutotukun hienoja ohituksia ja vastasi kilpailun nopeimmasta kierroksesta. Voitosta lopussa tiukasti Ducksheadin kanssa taistellut Hanaan jäi harmittavasti hullunkurisen sadasosan jämät ykköspallista ja mies valittelikin rytinän tauottua kierrosten loppuneen pahasti kesken. Toinen tila oli JH:n kauden paras saavutus ja varmisti kolmannen tilan henkilökohtaisessa ja toisen tallienvälisessä mestaruussarjassa. Tim Lemix ( Lever Grand Prix )
Paalulta kilpailuun startannut Lemix ei ollut täysin valmiina lähtövalojen sammuttua, pieni nukahdus startissa -hätäiset päiväunet- ja Allu Boreeto oli ohi. mutta Lever-mies näytti röyhkeää ratinpyöritystä ja valtasi ykköspaikan hetkeksi takaisin itselleen. Lieneekö jo mestaruuden varmistuminen liikkunnut muutaman kierroksen jälkeen mielessä vaiko kylmä Saku, sillä niin helposti kuin nyt ei Lemix tällä kaudella ole laskennut takana väijyneitä miehiä ohitseen? Kauden huonoin sijoitus ( KOLMAS! ) sattui päätöskilpailuun ja silti Tim Lemix ja Lever Grand Prixille ylivoimainen mestaruus!

Alex Fieldslug ( Butt-Heiteck Motors )
Vasta toista kilpailua ajamaan hälytetty varakuskien väriläiskä Alex Fieldslug esitti Tallinnan GP:ssä hämmästyttävää hermojen hallintaa saapumalla kisa-alueelle vain hetkeä ennen aika-ajojen alkua lisenssiepäselvyyksien takia. Lähes kylmänkankeana miehenä aika-ajoon hätisteltyä Fieldslugia ei kiireinen aikataulu häirinnyt vaan aika 0:50.740 oikeutti hämmästyttävästi sijaan 10 ja sitäkautta A-finaaliin. Huomattavasti uskomattomampaa olikin miehen sijoittuminen itse kilpailussa peräti neljänneksi! AF onkin varmasti kiinnittänyt monien tallipäälliköiden suuren huomion hermottomilla suorituksilla!

Murcus Trölli ( McHeven Racing Team )
Yhdeksennestä ruudusta startannut Murcus Trölli otti hyvän lähdön ja onnistui ensimmäisten mutkien aikana vyörymään useita pykäliä ylöspäin Fieldslugin kanssa. Sen jälkeen Alex ja Murcus taistelivat kierros toisensa jälkeen toisiaan vastaan niin ettei läheltäpitipusutilanteiltakaan vältytty. Lopulta miesten välinen ero oli maalissa marginaalinen, vain puoli sekuntia Fieldslugin hyväksi. Tröllin viides tila oli McHeven Racingille elintärkeä, sillä se varmisti tallin sijoittumisen viidennelle sijalle juuri Mehmetin rasvaisten kebabmiesten jälkeen. McHevenillä ja Mehmetillä oli tasapisteet, mutta korkein gran prix sijoitus pelasti Mehmetin 4. sijalle.

Allu Boreeto ( Alson Sports )
Eturivistä kärkeen ampaissut Boreeto ei saanut nauttia ykköstilan tuomasta vapauden tunteesta pitkään, sillä ensimäisen kierroksen umpeutuessa oli Lemix ängennyt väkisin ohi ja takana vaani lisää miehiä. Jo toisen kerran tällä kaudella AB kärsi luvattoman surkeista kisasäädöistä ja kun ongelmia kertyy, niin ne eivät ota loppuakseen, sillä nyt ne kasautuivat oikeaan etupyörään josta paineet katosivat viimeisten kierrosten aikana ja mies joutui hidastamaan vauhtia kuin jarrupala. Kuudes sija ei varmaan tyydyttänyt palkintopallilla niiailemaan tottunutta Boreetoa. Kuljettajien lopputuloksissa kuitenkin selvä kakkostila.

Hemmo de la Putki ( Pipetton )
Pipettonin Hemmo de la Putki paukutteli aika-ajoissa itsensä viidenneksi, vain häviävän pienellä aikaerolla eturivin Keijoihin verrattuna, mutta kisassa jokin tiimin hyvin sekoitetussa pakkassa meni todella pahasti sekaisin. De la Putki taisteli rollaattorivauhtia edenneellä autolla ja vain ihmeenkauppa sekä ajotaito oli syynä siihen, että vain kaksi sijaa tuli takapakkia aika-ajoihin nähden. Pipettonin surkean kauden ainoa valotuikku olikin hyvin taistellut De la Putki.

Arttu Panis ( Perse Performance )
Arttu Panisin aika-ajosuoritukset osoittivat jälleen kerran kuljettajan kuuluvan ehdottomasti A-finaaliin. Jostain syystä Perseen autot eivät aina itse kilpailuissa ole aivan parhaassa Performancessa, niin nytkin. Auto ei istu buutseihin + pientä rytinää radalla = pari paikkaa takapakkia, ja sijoitus kahdeksas. Ei varmaankaan tyydyttännyt Arttua joka mielellään "panis" paremmaksi.

Aynton de la Huevo ( Rectum Racing )
Jos tallikaveri Jules Duckshead vastasi viikonlopun suurimmasta paukusta, vastasi De la Huevo ainakin parhaimista hajuista, sillä Rectum-miehen uran paras kisaviikonloppu osui juuri kauden päätäneseen Tallinnan GP:hen. Kaksi vuorokautta yhtäjaksoista keskittymistä ilman häiritseviä yö/päiväunia tuotti tulosta. Aika-ajossa seitsemäs ja kisassa yhdeksäs tila ovat malliesimerkki täydellisestä keskittymisestä Kart-keket osakilpailuun!

Velpert Bull ( Alson Sports )
Varakuljettajien mestaruus! Bullille soisi kyllä vakiopaikan, sillä niin hyvin Velpert on esiintynnyt kun tilaisuuden on saanut, niin nytkin. Aika-ajoissa vakuuttavasti kolmas, mutta jos ei Alson Sports saanut Allun autoa todellakaan vimpanpäälle kisasäätöihin, niin Velpertin kärryyn annettiin mahdollisesti viimeinen voitelu, sillä tasan kierroksen VB rimpuili mukana ja siirtyi katsomoon teknisten murheenkryynien saattelemana.

B-FINAALI

Maxcus Trölli ( Burger Motors )
Toisesta ruudusta B-finaaliin startannut pikku Trölli sai hieman basilikaa haavoilleen, sillä edellisessä LeMansen GP:ssä Burgerkuljettaja laski sinisten lippujen aikana sekä kärkikuljettajan että kaksi muuta samalla kierroksella Tröllin kanssa ollutta Keijoa ohitseen! Nyt Maxus ei samaan enää sortunnut, sillä mies valtasi heti ykköspaikan itselleen, eikä lopulta laskenut ketään edes ohitusetäisyydelle itsestään, vaan voitti B-finaalin ikuisuudelta tuntuneella kolmen ja puolen sekunnin erolla seuraavaan.

Luigi Liberon ( Mehmet Racing )
Taas kerran muodostui aika-ajoista Luigin murheenrypäle. Tällä kertaa tuhoutui taka-akseli kesken nopean yrityksen. Huonoa tuuria vai huolimattomuutta, mutta Mehmet Racingin tilaa kuvastaa se, että tiimillä ei ollut tarjota vara-autoa Luigille, vaan miehen aika-ajot loppuivat alkuunsa! Kauden huonoin lähtöruutu ( 17 ) ei luvannut itse kilpailulta paljonkaan, mutta kolmas jo kierroksen jälkeen ja tallikaverin alokasmaiset spinnailut edessä nostivat Liberonin lopulta toiseksi.

Motiel Shrimacher ( Burger Motors )
Nyt ei Motielin Burger toiminnut aika-ajoissa, sillä yli kuusi sekuntia kärjestä kertovat karua kieltä kankeasti liikkuneesta ajokista. Lieneekö tallin henkilökunta vaihtanut majoneesit Burgerin moottoriin, sillä itse kilpailussa Motiel täräytteli yli viisi sekunttia nopeampia kierroksia. Huimat kuusi sijaa itseään ylös hilannut Shrimacher taisteli jopa kakkospaikasta Liberonin kanssa, mutta tyytyi lopulta varmistelemaan seitsemää pistettä.

Jylbert Grapewine ( Team Auto Pippel )
Ensimmäistä GP:tä ajamaan hälyytetty testikuljettaja Jylbert Grapewinen aika-ajot menivät vielä Kart-Keket glamouriin tottumattomalta kuljettajalta haavi auki, mutta itse kilpailuun mies löysi jostain kadotetuksi pelätyn kaasujalkansa ja kiihdytti Auto Pippelinsä hurjaan kyytiin, josta todisteena finaalin nopein kierros. Sijoitus lopulta neljäs joka ei ole yhtään naurettavammin takarivistä aloittaneelta "Grapelta".

Nalle Karhulitos ( McHeven Racing Team )
B-finaalin paalumies. Siihen loppuivatkin viikonlopun hyvät uutiset. Ihmetyttää McHeven-miesten suoritukset tällä kaudella. Karhulitos hallitsi alkukauden tapahtumia Murcusta vastaan ja oli jatkuvasti A-finaalissa. Nyt osat tuntuvat vaihtuneen ja Nalle onkin vakiomies B-finaalissa. Itse kilpailussa ykköspaikkansa välittömästi menettännyt mies taisteli minkä voi, mutta silti ilmaan jäi roikkumaan kysymys, eikö McHevenillä ollut tasapuolista kohtelua kaluston suhteen?

David Greenfield ( Lever Grand Prix )
Mitä mahtoi Greenfieldin otsalohkossa liikkua? Oliko jo varmistunut tallimestaruus vai sitä mahdollisesti seuraava huima arvostuksen nousu muiden kuskien silmissä ollut ajatuksissa, kun vaisusti menneen aika-ajon jälkeen mies kilpailussa esitti neppauskisoihin kuuluvia kuvioita ja kellitti Nigel Speedin päin rengasvalleja? Ikävintä asiassa oli se, että DG on monien fanien silmissä hyvin käyttäytyvä ja muodikkaasti pukeutuva kuski joka harvemmin sylistyy ylilyönteihin.

Sika Sallonen ( Perse Performance )
Monessa sopassa keitetty Sika hämmästytti suurilukuista kart-yleisöä ylikypsällä ajollaan. Aikaisemmin lukuisista sikailutempauksistaan tunnettu Sallonen ei osallistunnut Greenfieldin ja Speedin neppailuihin vaikka hieman niistä kärsikin, vaan ajoi fiksusti omaa ajoaan. Sallosen Perse ei ollut aivan parhaassa performancessa ja eikä sillä tällä kertaa ollut parempaan sijoitukseen asiaa.

Ariton Pipe ( Pipetton )
Pipeltä ei kausi mennyt putkeen, joten nyt tulleet kaksi pistettä olivatkin erittäin tervetulleita, varsinkin kun alla oli jo kolmen kilpailun mittaiseksi venynyt pisteetön putki. Kauden paras aika-ajosijoitus, pari pistettä kisasta, ei yhtään hullummin Pipeltä jonka putket ovat olleet todella pahasti tukossa. Lieneekö asiaa hiukan auttannut Aritonin mainiosti ajoitettu nestekuuri ennen kilpailua. Mene ja tiedä?

Nigel Speed ( Mehmet Racing )
Nyt on Mehmetillä Kebabkauhat pahasti solmussa. Nigel ajeli varmantuntuisesti kakkostilalla, tallikaveri Luigi varmisti selustaa, mutta kisainsinööri Umit Özalant ei jäädyttännyt tilannetta vaan antoi kilpailun jatkua kiihkeänä ja se koitui Speedin kohtaloksi. NS spinnasi maalisuoran jälkeisessä curva de Virussa ja jäi kärjen vauhdista. Vielä kun Greenfield pökkäsi Speedin rengasvalleihin oli yksikin piste kohtuullinen suoritus.

Jacques Duckshead ( Butt-Heiteck )
Aika-ajot käteen, kilpailu toiseen! No eihän ensikertalainen Butt-Heiteckin kalustolla parempaa pysty, jos ei vakiokuskitkaan. Harmittaa vain nuoren Jacquesin puolesta tiimin hillitön sekoilu aika-ajoissa. Jos talli unohtaa tankata auton, ei asiasta pikku Ducksheadiä voi syyttää! Häpeä Butt-Heiteck!

  ©MFIA